Vidiniai mokymai

Atrodo, kad dabartinis pasaulis siunčia mums žinutę, kad niekada nebebus toks nuspėjamas, o jame išliks ir klestės tie, kas mokosi gyventi neapibrėžtume, tvarkytis su didėjančiu stresu, emociniu krūviu, valdyti nerimą ir ryžtasi peržiūrėti organizacijos kultūrą, tikslus bei kelius juos įgyvendinti.

Verslo įmonės ir organizacijos vis dažniau psichologijos, psichoterapijos principus, metodus ir atida grįstus (Mindfulness) streso valdymo mokymus pasitelkia kaip naują galimybę padėti darbuotojams įgyti naujus įgūdžius tvarkytis su savo psichoemociniais sunkumais, lengviau bendrauti ir prisitaikyti prie šiuolaikinio pasaulio realybės.

Vis daugiau kalbama apie būtinybę keisti įprastą įmonės valdymą nauju, labiau tinkamu siekti ambicingų tikslų sparčiai besikeičiančiame, chaotiškame pasaulyje. Gimsta gyvos organizacijos, atveriančios kelius darbuotojų laisvei, tobulėjimui ir apjungiančios žmones bendram tikslui. Darbuotojų įtraukimas tampa nebe vadovų užduotimi, o natūralia kasdienybe. Tam pasitelkiama ir psichologija, terapija. Vis daugiau verslo įmonių ne tik deklaruoja, bet ir realiai kuria kitokią organizacijos kultūrą, rūpinasi darbuotojų psichoemocine sveikata ir organizacijos atmosfera.

Esu psichoterapeutė (Geštalto kryptis, Europos, EAGT, sertifikacija), supervizorė, sertifikuota Mindfulness Streso valdymo, Kognityvinės elgesio terapijos ir Mindfulness programų trenerė, mokymų lektorė ir organizacijų konsultantė (speciaizacija - Geštalto principai organizacijose). 

Konsultuoju verslo įmones ir organizacijas, vedu mokymus, seminarus, renginius, remiantis šiuolaikinėje psichoterapijoje naudojamais instrumentais, Geštalto terapija, Mindfulness, Dėmesingu įsisąmoninimu grįstomis streso valdymo bei Kognityvinės elgesio terapijos programomis.

Konsultuoju įmones ir organizacijas jau daugiau kaip 20 metų, 17 m. patirties savo įmonių (konsultacijos ir komunikacija) įkūrėja bei vadovė.  

Daugiau apie mane: 

 https://danguolekrupovnickiene.lt/ 

Kodėl verslų savininkams naudinga investuoti į vadovų ir darbuotojų psichoemocinę savijautą?

Rezultatą, tikslus, kurių siekiame išorėje, mes kuriame iš tos vidinės savijautos, kuri yra dabar. Tad, jei darbuotojas ar patys vadovai suvokia, kas vyksta jų vidiniame pasaulyje, žino savo stiprybes, silpnybes, atpažįsta savo ir kolegų, partnerių, klientų gynybines reakcijas ar sustabarėjusius elgesio modelius, o taip pat – galimybes, moka kūrybiškai prisitaikyti sunkiose situacijose, pasirūpinti savimi, žino būdus atgauti jėgas, persikrauti, neperdegti, atsistatyti, tvarkytis su negatyviomis mintimis, tai jo savijauta bus gera.

Tokie vadovai ir darbuotojai sukuria realią vertę net tada, kai nutinka kažkas ne taip, kaip prognozuota, ir randa naujų resursų bei krypčių kompanijai vystytis. Tuo labiau, kad gyvename vis labiau nenuspėjamame pasaulyje, prie kurio turime išmokti lanksčiai prisitaikyti ir būti psichologiškai adaptyvūs ir atsparūs.

Šiame amžiuje vis daugiau kalbama apie būtinybę keisti įprastą įmonės valdymą nauju, labiau tinkamu siekti ambicingų tikslų sparčiai besikeičiančiame, chaotiškame pasaulyje. Gimsta gyvos organizacijos, atveriančios kelius darbuotojų laisvei ir didesnei atsakomybei, augimui ir motyvacijai, įtraukiant žmones kurti bendrą vertę, kartu siekti tikslų. Darbuotojų įsitraukimas tampa nebe vadovų užduotimi, o natūralia kasdienybe. Tam pasitelkiama ir psichologija, terapija. Vis daugiau verslo įmonių ne tik deklaruoja, bet ir realiai kuria kitokią organizacijos kultūrą, rūpinasi darbuotojų psichoemocine sveikata ir organizacijos atmosfera.

Su naujais iššūkiais susiduria ir vadovai. Būtent nuo jų asmeninių savybių, kompetencijų ir vertybių prasideda tikroji organizacijos kultūra.

Mindfulness (dėmesingas įsisąmoninimas) mokymai verslui, organizacijoms, įstaigoms ir bendruomenėms 

  • Paskaita: ( 1-2 val.), išbandant vieną- du Mindfulness pratimus
  • 2-3 valandų teorinis praktinis seminaras, išbandant keletą Mindfulness instrumentų
  • Mindfulness diena (4-6 val.), sužinant ir patiems išbandant pagrindinius Mindfulness instrumentus streso, įtampų ir neigiamų emocijų valdymui
  • Tęstinė Mindfulness 8 savaičių praktinių mokymų programa (2 mėnesiai, dviejų valandų mokymai kartą per savaitę)

Palaikomosios Mindfulness praktikos:

  • Iki 1 val. trukmės sąmoningumo ir dėmesingumo ugdymo laikas pietų pertraukos metu arba po darbo
  • Nuo 30 minučių iki valandos trukmės 1-2 meditacijos (galima su fiziniais, įtampas nuimančiais, pratimais
  • 6 savaičių trukmės Lyderystės ugdymo programa, remiantis Mindfulness instrumentai 

KOMANDOMS

Psichologinės konsultacijos komandoms

  • Organizacijai, komandoms, grupėms, kai išgyvenami sunkumai, patirta krizinė situacija

  • Individualios psichologinės konsultacijos, terapinės sesijos darbuotojams

  • Grupinė supervizija, terapinės grupės darbuotojams

  • 1-2 dienų renginiai, praktiniai mokymai įvairiomis saviugdos temomis

Streso ir negatyvių išgyvenimų valdymas, 

remiantis Mindfulness, atida ir dėmesingo įsisąmoninimo programomis:

Paskaita, įvairios trukmės praktiniai seminarai, mokymai, 6-8 savaičių trukmės tęstiniai (kartą per savaitę) praktiniai Mindfulness Streso valdymo ir atsistatymo po streso mokymai:

  • Mindfulness sunkių emocijų ir išgyvenimų valdymui, perdegimo prevencijai, remiantis
  • Kognityvinės elgesio terapijos programa (MBCT)
  • Mindfulness praktikų ir gyvenimo tyloje diena

Efektyvesniam bendravimui ir motyvacijai:

  • Praktiniai seminarai – mokymai, skirti savo, kolegų ir klientų elgesio modelių – gynybinių reakcijų atpažinimui ir keitimui sveikomis, tinkamomis esamai situacijai. 7 pagrindiniai elgesio modeliai, nutraukiantys kontaktą ir kaip juos keisti
  • Emocijų ir impulsyvių reakcijų ir konfliktų valdymas

  • Efektyvus bendravimas – 4 bendravimo lygiai

  • Kūrybiškumo lavinimo programos, pasitelkiant metaforines kortas, dailės, rašymo terapijas, vizualizacijos technikas, meditacijas ir spontaniškas improvizacijas

  • Balanso atgavimo ir pasirūpinimo savimi programos

Psichoemociniam stabilumui, lankstumui, minčių bei emocijų reguliavimui

 5 ak. val. (trukmė gali būti derinama atskirai pagal poreikį) teorinis-praktinis patyriminis seminaras su praktinėmis dirbtuvėmis, skirtas psichologinio lankstumo, atsparumo ir adaptyvumo gebėjimų ugdymui. Tai galingas resursas, padedantis komfortiškai išgyventi ir adaptuotis sudėtingose situacijose ir prisitaikyti, gyvenant permainų ir pokyčių metu.

Teorinėje dalyje aiškinsimės, kas tai yra, kokie svarbiausi jo komponentai ir kokiais įrankiais galima jį išsiugdyti. Praktinėse dirbtuvėse to mokysimės, kad žinias galėtume integruoti į kasdienybę.

Seminare bus naudojama teorija, pratimai, vizualizacijos ir kitos, priklausomai nuo grupės poreikių, praktikos, darbas porose ir dalyvių refleksija proceso grupėje, užbaigiant mokymus.
Seminaras grįstas Mindfulness Streso valdymo ir atjautos, empatijos didinimo, priėmimo praktikomis, Kognityvine elgesio terapija

Kaip tvarkytis su nerimu, gyvenant ir dirbant permainų ir neapibrėžtumo laikotarpiu

4 ak. val. (trukmė gali būti derinama atskirai pagal poreikį) teorinis seminaras su praktinėmis užduotimis ir praktinėmis dirbtuvėmis Kas yra nerimas ir kas jį iššaukia: išorinės ir vidinės priežastys. Kada nerimas naudingas ir kada tampa žalingu. Sveikas nerimas ir nerimo sutrikimai. Kokiose situacijose jis pasireiškia, kokie jo požymiai kūne. Kokios stiprios emocijos palaiko ir didina nerimą. Kaip valdyti nerimą, mokantis valdyti mintis ir emocines reakcijas. Nerimas pokyčių metu yra prilyginimas netekčių ir praradimų išgyvenimų lygiui. Kokius etapus turime pereiti, kad prisitaikytume pasikeitusiose aplinkybėse ar situacijose. Ką daryti, kai nieko pakeisti negalime? S. Gingerio pentagramos modelis – stabilumui ir balansui išlaikyti, patiriant praradimus, išgyvenant permainų ir pokyčių situacijas.

Mokymuose bus naudojama teorija, pratimai ir praktikos, dalyvių refleksija proceso grupėje, užbaigiant mokymus. 

Perfekcionizmas ir jo pasekmė - atidėliojimas, perdegimas, nuovargis. Kaip stiprinti jo naudą ir mažinti žalą

5 ak. val. (trukmė gali būti derinama atskirai pagal poreikį) teorinis-praktinis patyriminis seminaras su praktinėmis dirbtuvėmis Kas nulemia perfekcionizmą ir kaip įgyti drąsos būti neidealiu ir jaustis vertingu. Nerimą įjungiantys ir palaikantys perfekcionistiniai reikalavimai sau ir pasidavimas spaudimui iš aplinkos. Idealumo spąstai, iššaukiantys nerimą, baimes, gėdos ir kaltės jausmus bei vengimą ir atidėliojimą. Nerimą didinanti autopilotinė grandinė: Mintys – emocijos – elgesys: įrankiai, padedantys tai suvaldyti.

Praktinės užduotys, pratimai ir praktikos – pagrindiniai įrankiai saviugdai: mokysimės keisti perfekcionizmą palaikančias nuostatas, 10 pagrindinių "mąstymo klaidų", ribojančius įsitikinimus, tvarkytis su vidiniais kritikais ir baimę "išjungiančiais" gėdos, kaltės jausmais.
Mokymuose bus naudojama teorija, pratimai, praktikos ir dalyvių refleksija proceso grupėje, užbaigiant seminarą.
Seminaras grįstas Geštalto terapija, Mindfulness Streso valdymo pratimais ir praktikomis, Kognityvine elgesio terapija.

Streso, negatyvių emocijų ir psichologinės įtampos valdymas - pagrindiniai Mindfuness instrumentai

Temos:
1. Kas yra stresas, kaip jis atsiranda ir kaip išsireiškia, kada jis naudingas, o kada žalingas
2. Emocijos ir jų reikšmė stresui. Kodėl sunku valdyti emocines reakcijas ir kaip tai tinkamai daryti
3. Streso įtaka psichologinės įtampos ir profesinio perdegimo atsiradimui. Tinkami būdai to išvengti
4. Efektyviausi šiuolaikinio mokslo patvirtinti neigiamų emocijų, streso valdymo įrankiai – 3 pagrindiniai Mindfulness (dėmesingo įsisąmoninimo) pratimai, lengvai perkeliami į gyvenimą
5. Kaip susitvarkyti su didėjančio emocinio krūvio iššūkiais ir atsistatyti po stresinių situacijų
Trukmė pagal poreikį: 3- 5 val.

Kaip išgyventi neapibrėžtume, nuolat besikeičiančiose, krizinėse ir emociškai sunkiose situacijose

  1. Psichologinio lankstumo ir stabilumo ugdymo svarba, gyvenant didėjančio neapibrėžtumo sąlygomis

  2. Lankstus, kūrybiškas prisitaikymas besikeičiančiose situacijose

  3. Sustabarėję elgesio modeliai, trukdantys įgyvendinti tikslus ir tinkamai bendrauti. Kaip juos keičiant, galima keliauti į pokyčius

  4. Emocijų atpažinimas ir reguliavimas bendravime

  5. Pasitikėjimo savimi, tikėjimo kitais ir savivertės auginimas

Trukmė pagal poreikį: 1 - 5 val.

Kaip jausti vidinę ugnį ir neperdegti

Temos:

  1. Streso įtaka profesiniam perdegimui. Kaip jis atsiranda, kokie jo požymiai. Testas asmeniniam perdegimui nusistatyti

  2. Profesinio perdegimo prevencija. Pagrindinės priemonės organizaciniame lygmenyje. Būtiniausios kompetencijos, kurias reikia ugdyti. Balansas gyvenime.

  3. Tinkami būdai ir strategijos padėti organizacijai ir sau neperdegti.

Trukmė pagal poreikį: 1 - 5 val.


Mokymai vadovams 

  • Individualios konsultacijos, asmeninės supervizijos, tapus vadovu arba esamiems vadovams, jaučiantiems, kad užstrigo, nebesusitvarko su išsikeltais tikslais, kylančiais sunkumais, stresu, įtampomis, jaučiantiems depresinius, perdegimo simptomus, nuolatinį nerimą, apatiją ar ieškant naujų idėjų.

"Vadovų klubas" viduriniosios grandies vadovams:

  • Grupinės supervizijos, terapiniai pokalbiai mažose grupelėse, siekiant mažinti įtampas, apsikeisti patirtimis, išsikalbėti, ieškoti naujų idėjų, didinti motyvaciją, siekiant užsibrėžtų tikslų ir jas perteikiant komandoms. O taip pat - kuriant geranorišką ir palaikančią aplinką
  • Savybių, būtinų vadovams, auginimas, atpažįstant savo gynybines reakcijas ir mokantis keisti jas , nutraukiančias kontaktą
  • Komandos sveikata: diagnostika, remiantis S. Gingerio Pentagramos modeliu, ir kryptys pokyčiams

  • Bendravimo įgūdžių lavinimas ir auginimas: 4 bendravimo lygiai, Elgesio modeliai, nutraukiantys kontaktą ir kt.

Užsiėmimai darbuotojams mažose grupėse 

Darbas mažose grupėse padeda:
  • Pamatyti save kitų akimis, aiškiau suvokti savo ir kitų emocijas, išgyvenimus
  • Atpažinti savo dominuojantį elgesio modelį, keliantį problemų bendravime, trukdantį efektyviai dirbti, spręsti kylančias problemas bei rasti būdus jį keisti,
  • Gauti atgalinį ryšį ir palaikymą
  • Kurti pakantumu ir geranoriškumu grįstus kolegiškus santykius
  • Didinti motyvaciją